23 Haziran 2017 Cuma

Sosyal Bilimler Liseleri Mezunları Hangi Meslekleri Seçiyor?

Bu siteyi açtığımdan bu yana hem site üzerinden hem de kişisel mail adresim yoluyla pek çok soruyla karşılaştım. Bunlardan en sık duyduğum ise bu okullardan mezun olanların hangi bölümleri tercih ettiği ve ne tür meslekleri yaptığı ile ilgiliydi.

Sosyal Bilimler Liselerinin Farkları başlıklı yazıyı, devamındaki soru-cevapları okumanızı da tavsiye ederim ancak, kısaca sorunun cevabı şöyle:

SBL'lerde Anadolu Liselerinin eşit ağırlık (TM) alanına benzeyen bir ders programı uygulanıyor. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun gönlünde yatan bölüm Hukuk. Elbetteki LYS'den sonra hedefte sapmalar oluyor. Hukukla birlikte işletme, iktisat, uluslararası ilişkiler, PDR, psikoloji, sayısal haricindeki öğretmenlikler gibi fakülteler/bölümler en çok tercih edilenleri.

Hal böyle olunca da Sosyal Bilimler Liseleri mezunlarının hangi meslekleri yaptığını tahmin etmek çok güç olmasa gerek.

Avukatlık başta olmak üzere, hakimlik, savcılık, mülki idare amirliği (kaymakamlık) kamuda bürokratlık veya özel sektörde uzmanlık gerektiren işler ve ilerisi için yöneticilik gibi meslekler tercih edilmekte. İlk açılan SBL'lerin mezunları üniversitelerini bitirip çalışmaya başladı ama pek çok SBL mezunu henüz üniversiteyi bitirmek üzere veya halen yüksek öğretimine devam ediyor. Bu ayrıntıyı da es geçmemek lazım.

10 yorum:

  1. Ben Sbl ögrenciyim 10.sınıfa geçtim benim arkadaşım normal anadolu lisesinden sbl ye geçnek istiyor. Sizce geçebilir mi? Ya da bizim en başta girdiğimz ingilizce sınavına girerek mi geçiş yapabilir?

    YanıtlaSil
  2. SBL'den mezun olan bir insan İngilizce öğretmeni olabilir mi?

    YanıtlaSil
  3. Ben yeni liseye geçtim sbyi kazandım hazırlık sınıfı iyimi��������

    YanıtlaSil
  4. Ben sosyal bilimlere giderek tip cikarta bilirmiyim

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben sosyal bilimlere gitmek istiyom sosyal bilimlere gitsem tip cikarmi

    YanıtlaSil
  6. Sbl den öğretmen vn. olabiliyormuyuz

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra gösterilecektir. İlginiz için teşekkür ederiz.