29 Haziran 2017 Perşembe

Sosyal Bilimler Liselerinin Farkları

GÖZDEN GEÇİRİLMİŞ 2. BASKI 

ÖNSÖZ: 
Bu yazı, yayınlandığı 2013 yılından bu yana yaklaşık 120.000 kere gürüntülendi. Yazıya 300 kadar yorum yapıldı. İlk SBL 2003 yılında kurulmuş olsa da, gelen yorumlar bende bir okul türü olarak SBL'lerin daha çok tanıtılması gerektiği kanaatini uyandırıyor. Ortaokul rehberlik hizmetlerinin yeterince sayıda çocuğa ulaşamıyor olma ihtimali ve belki ortaokul rehberlik servislerinin ve idarecilerinin SBL'ler hakkındaki bilgi eksiği olabilir. Mevcut eğitim sistemi, öğrencilerin aldığı puana göre yüksekten düşüğe göre sırayla tercih yapma eğilimlerinin olması da bu durumun sebepleri arasında olmalı.

7 yıl SBL'de çalışmış bir öğretmen olarak, SBL'leri diğer okullardan ayıran özellikleriyle sizlere tanıtmaya çalışacağım.

Hazırlık+4 Yıl: Sosyal Bilimler Lisesinin bu özelliği, SBL'den daha yüksek puanla öğrenci kabul eden bir okula puanı yetmesine rağmen gönlünden SBL tercihi geçen veliler ve öğrencilerin geri adım atmasına neden olabiliyor.  Bunun yanında hazırlık sınıfını kayıp görmeyen veli/öğrenci sayısı oldukça fazla. Yalnız buradaki asıl soru şu olmalı: Bir sene fazla okumama rağmen hazırlık sınıfı olmayan diğer okullardan mezun olanlara göre İngilizce ne derece öğretilebiliyor, ben ne derece öğrenmeliyim. Bir İngilizce öğretmeni olarak gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki, hazırlık sınıfında aldığınız yabancı dil eğitimi, eğer o sene ve ilerleyen dönemlerde kendi öğrenme stratejilerinizle desteklenirse, hazırlık okuduğunuza hiç pişman olmayacaksınızdır. Ancak, ortama uyar, herkes gibi İngilizceyi ve diğer yabancı dilleri bir ders gibi algılarsanız, bir yıl fazla okuduğunuza değmeyecektir.

Alan/Dal Tercihinin Olmaması: Bilindiği üzere tüm okullarda 9. ve 10. sınıf öğretim programları ortak. Ders çizelgeleri ortak. Ancak, 10. sınıftan sonra sayısal alana geçmek, sözel alana geçmek gibi seçeneğiniz olmuyor. Siz tüm arkadaşlarınızla beraber Talim Terbiye Kurulunun SBL'ler için oluşturduğu ortak ders çizelgesini takip ederek öğretim hayatınızı tamamlıyorsunuz.

Bu durum kısmen dezavantaj olsa da, eğer öğrenci ortaokuldan kendini tanımış olarak geldiyse, bu işin uzmanlarınca doğru yönlendirilmiş olarak geldiyse zaten bir sene sonra ben mühendis olayım, doktor olayım demeyecektir. Aslında asıl sorgulanması gereken durum, öğrencilerimizin fen lisesinde okuyup hukuk tercihinde bulunuyor olması, Kısaca bu okullarda genel liselerin TM alanına yakın bir program uygulanıyor. O yüzdendir ki, SBL mezunları genellikle hukuk, uluslararası ilişkiler, psikoloji, siyaset bilimi, kamu yönetimi gibi tercihlerde bulunuyorlar.

Matematik olmasaydı iyiydi ama?: Sosyal Bilimler Liselerinde matematiğin ne kadar önemli olduğunu sonradan öğrenenler olabiliyor. Hukuk, uluslararası ilişkiler, kamu yönetimi gibi bölümlere eşit ağırlıkla öğrenci alındığından hareketle, bu liselerde matematiğin önemli bir ders olduğunu kestirmek gerekiyor. O yüzden matematikten kaçıyorsanız SBL'ler doğru tercih değildir. SBL'lerde an itibariyle (2017-2018 dahil) her sınıfta yoğun bir şekilde Matematik dersi var. SBL'lerde sözel sınıf yok.

Dil Sınıfı: 2017-2018 eğitiim öğretim yılından itibaren dil sınıfları açılabileceği ile ilgili bir resmi yazı ulaştı ama, gördüğüm kadarıyla haftalık ders çizelgeleri seçmeli yabancı dil dersi koymaya ve dil sınıfı açmaya elverişli olmadığı için, pratiğe dönüşme ihtimali şimdilik yok. Yabancı dil tercihi yapacak üniversite adaylarının SBL'ye gelmeden önce dikkatli olmasında ve iyi araştırma yapmasında fayda görüyorum.

Giderek büyüyen bir kültür: Anadolu Öğretmen Liselerinin pek çoğunun SBL'ye dönüştürülmesiyle birlikte Türkiye genelindeki SBL sayısı arttı. 2016-2017 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde 93 adet Sosyal Bilimler Lisesi hizmet verdi. Bu sayı yalnızca devlet okulları olanları kapsıyor. Özel SBL'ler ile ilgili ayrıca bir ileti yazılmalı. SBL

Bilim projeleri, sempozyumlar, çalıştaylar bizden sorulur:  Henüz 9-10 yıllık bir proje olan SBL'lerde, kanaatimce beni en çok heyecanlandıran kazanım, öğrencilerin bilimsel, kültürel, sosyal faaliyetlere katılım oranı ve kalitesi. Bugün TÜBİTAK gibiulusal çaptaki yarışmalarda SBL öğrencileri harika işler çıkarıyorlar. Belki üniversitede okuyup buna benzer atmosferleri solumamış milyonlarca öğrenci var.

Sonuçta SBL'lerde sıradan bir okul, sıradan bir lise havasının kırmaya çalışan idareciler, öğretmenler ve öğrencilerle karşılaşmanız kuvvetle muhtemeldir. Eğer gönlünüzde yatan aslan TIP, mühendislik gibi fen bilimlerinden bir alan değilse veya meslek liselerinde öğrenilecek teknik bir uzmanlık alanı değilse, hukuk, uluslararası ilişkiler, Pdr, kamu yönetimi, iktisat, işletme gibi TM (eşit ağırlık)  tercihiyle kazanılabilecek bölümlerse SBL doğru tercih olacaktır.

Okuyan öğrenciler ve öğretmen arkadaşlarımdan da yorum bekliyorum.

383 yorum:

  1. Selamlar ben de bi SBL de 10. sinif ogrencisiyim bir munazara konusu icin bu yaziyi okudum. Ama sunu belirtmek istiyorum bizim okulda hic ozel bir sey yok tek ayri ders osmanlica ve bu cok kotu :( ogretmenlerimiz bize diksiyon dersini bile cok goruyor !

    YanıtlaSil
  2. merhaba arkadaşlar bnde SBL de hazırlık öğrencisiyim... ve tek kelimeyle muhteşem bi lise.diğer liselerden çok farklı bir gidişatı var.ayrıca bazı veliler hazırlığı kayıp gibi görüyorlar fakat burada çok büyük bi yanılma var hazırlıkta süper bir ing eğitimi alıyorsunuz ve yabancı dilinizde ilerleme oluyor .Türkçe mat almanca derslerinide sıkı bi şekilde alıyorsunuz kısaca hazırlık bir kayıp deil aksine ileride bu bizim bir artımız olacak.sbl liseleri yönetici yetiştirmekte ve buna öğrencilerini çok ii hazırlamakta.Çok ii temel ve tecrübe ile mezun olabileceğiniz bi lise eşit ağırlık okumak ve hukuk uluslar arası ilişkiler kamu yönetim vb istiorsanız kaçırmaın derim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neredeki sosyal bilimler lisesine gidiyorsun peki ?

      Sil
    2. Erzurum Türk Telekom Nurettin Topçu sbl

      Sil
    3. Belkı komık olcak ama ıng ceyı en bastan mı oretıolar hello dan fln mı 😃

      Sil
    4. Evet en baştan

      Sil
  3. Merhaba, ben Anadolu Lisesinden buraya gelmeyi planlıyorum.pek sorun olur mu diye merak ediyorum.sizce geçmeli miyim geçmemeli miyim ? 9. sınıf okuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlünüzden TM veya Sosyal tercihler yapmak geçiyorsa neden olmasın?

      Sil
    2. türk malı

      Sil
    3. türkçe matematik

      Sil
    4. 9.sınıf okuyorum hazirlik olan sosyal bilimlere gecebilirmiyim sinav olmam mi gerekiyor

      Sil
  4. Okulun isminden cok idarecileri ogretmenleri onemli...bir okula gitmeden once o okulun ogretmenleri idarecileri hakkinda bilgi edinin fakat sadece inek ogrencilerine deil farkli ogrencilerede sorun cunku ders notuna gore hocalarin davranis bicimi de degisiyor...ben de bir sbl ogrencisiyim siyasal bilimler okumak istedigim icin bu okula geldim fakat bizim ayrimci ve egoist mudurumuz yuzunden okuldan asiri sogudum ve suan calisip cabalayip bir umutla geldigim bu okuldan ayrilmak icin cabaliyorum...benim bulumdugum bu okulun ogretmenleri cidden cok iyi ama idaresi berbat bu yuzden gideceginiz okulun idarecileri ve ogretmenleri cok onemli ona gore tercih yapin okulun isminden daha onemli seylerde var...hakkinizda hayirlisi olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok harika bir yorum yapmışsın. Bir SBL yöneticisi olarak bunları söylüyorum. Sana faydası olacak tek şey ekleyebilirim. Evet idareci öğretmen önemli ama öğrenci de önemli. Engellere takılmadan onları atlayarak daha da başarılı olabilirsin.

      Sil
    2. Hangi okula gidiyorsunuz acaba ?

      Sil
  5. Sbl ' ye gittiğimizde mecburen yatılıda mı kalıyoruz ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence EWet

      Sil
    2. Hayır canım. Okul pansiyonları sınırlı zaten. Genel olarak şehir dışından gelen, uzakta oturan, annesi babası olmayanlar( evi olmayanlar ) okul pansiyonlarında kalıyorlar. Eğlence istiyorsan da kalabilirsin :D (ama kontenjan varsa. Uzakta oturanların hakkını yemeyelim şimdi.)

      Sil
    3. Hayır, öyle bir zorunluluk yok. Üstelik yeni açılanlarla birlikte 85 tane SBL oldu Türkiye genelinde. Büyük ihtimalle senin yaşadığın yere de açılmıştır. TM den bir bölüm düşünüyorsan hiç düşünme SBL'edn başkasını.

      Sil
    4. isteyen yatılı kalıyor. Ama aile izni ile yatılı kalmadan da bu okullarda okuyabiliyoruz diye biliyorum ben ^.^

      Sil
  6. Sosyal Bilimler Lisesi'nde tarih dersleri ne sıklıkla görülüyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimdeki çizelgeye göre; 9. sınıfta 2 saat, 10. sınıfta 4 saat, 11. sınıfta 3 saat tarih görüyorsun. Ayrıca 11. sınıfta 2 saat İnkılap tarihi ve Atatürkçülük; 12. sınıfta da 4 saat Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi dersi var. Hazırlıkta bu dersler yok.

      Sil
  7. Ben liseye yeni geçtim ve sosyal bilimler düşünüyordum ama genel olarak liseye ve o lisedeki öğretmenlere iyi değil dediler. Tercihler daha başlamadı ama ilerisi için hukuk veya pdr düşünen birisiyim. Sbl olursa Elazığ, Osmaniye düşünüyorum. Tam olarak sosyal bilimler lisesinin amacını anlayabilmiş değilim bu konuda beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
  8. Ben de sbl istiyorum fakat oturduğum yerde öğretmen lisesi yeni sosyal bilimler lisesi oldu ve önceki ilk açılan sosyal bilimler liselerinden eğitim açısından düşük olcağını düşünüyorum bu konuda yardım eder misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni açılan sbl' ye gidicem. Bende senin gibi düşündüm acaba kilim kadar iyi olucak mı anadolu lisesine mi geçsem falan dedim ama şimdi içim çok rahat çünkü okulu çok araştırdım iyi olucak dediler ve oranın ilk mezunları biz olucaz okulumu en iyi şekilde bitirip o liseyi kilimden bile iyi duruma getiricem bu konu da çok iddalıyım..

      Sil
  9. ben kayseri sosyal bilimler lisesine gitmek istiyorum eğer orada okuyan varsa bana bu tercihimin doğruluğu konusunda yardım edebilir mi ???????

    YanıtlaSil
  10. sbl nasıl bi okul dersleri ağır diyorlar. gerçekten öyle mi ? bana yardımcı olursanız sevinirim :) teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  11. Hazırlıkta hangi dersler görülüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce, Almanca, Matematik, Beden Eğitimi, Türkçe

      Sil
    2. biz almanca yerine fransızca görüyoruz

      Sil
  12. Benimde oturduğun yerde sbl yeni acildi bu yüzden eğtim ne derece bilemiyorum yardim edermisiniz ?

    YanıtlaSil
  13. herkes sosyal bilimlere gitme pişman olursun diyor. Ben eşit ağırlık düşünüyorum ama kafam çok karıştı. Biraz bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  14. üniversitede yabancı dil okumak isteyen birinin sosyal bilimler lisesine gitmesi doğru mu? çünkü genelde sosyal bilimler lisesinin eşit ağırlık olduğu söyleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 11. Sınıfta dil sınıfı seçebileceğiniz bir okul tercih etmenizi tavsiye ederim. Ama böyle bir okul yoksa SBL deki hazırlık sınıfının oluşu biraz avantaj. Ama bu esnada matematik dersleri size yük olur. Yabancı dil seçiminde eminseniz sbl iyi bir tercih olmayabilir

      Sil
  15. Merhaba arkadaşlar akçakoca da olan anadolu öğretmen lisesi SBL çevrildi orada okuyan yada bir fikri olan varmı idaresi ve öğretmenleri hakkında . Daha tercihi yapmadım yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  16. Onuncu sınıfta İngilizce seçemiyormuyuz yani ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce dersi var 10. Sınıfta. Ama ayrıca seçemiyoraunuz

      Sil
  17. sbl de matematik var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sınıf aeviyesinde matematik var. Matematik en yoğun derslerden biridir.

      Sil
  18. Ben tercihlerimi yaptim son anda annemgil sbl ni buldu ben gitmek istemiyorum ama sayisalim iyi degil esit agirlik secicem de normal bir liseye gotmek istiyorum bu okula da okullar acildigi ilk iki ayinda gecebiliyomusuz ben hoc dusunmuyorum ama okul mudurum oneriyor sizce ne yapmaliyim seviyemden baya dusuk sbl ne bi godiyim yoksa seviyemdeki insanlarla daha guzel bir liseye mi gidiyim? Yardimci olur musunuz lutfen cok az zamanim kaldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SBL'lerden diğer kullara kontenjan varsa ve puanınız yetiyorsa geçiş yapabilirsiniz ama yine de okulunuzdaki rehberlik servisinden bilgi alın derim

      Sil
  19. Bana yardimci olurmusunuz lutfen 22 agustosta liseler aciklanicak lutfen

    YanıtlaSil
  20. Bn 396 celtım dılımım de 16 sblnın 22 bn normal bır iıseye gıtmek ıstuyorum ama cevrem sbl nı onerıyo sızce ne yapabıiıyım sayıdsaiım ıyı degıl normal lısede kendıme opek guvenemıyorum ama sblde de guvenmıyorum sız benım yerımde oisanız kendı puanınızdan bya dusuk ıukula gıdermısınız

    YanıtlaSil
  21. Puan yuksek olan birinin sbl ye mi gitmesi azim normal bi anadoluya mi ?

    YanıtlaSil
  22. benim yüzdem 5.03 sbl nin ise 5.67 gireblirmiyim

    YanıtlaSil
  23. Benim bulunduğum şehirdeki Öğretmen Lisesi kapatıldı SBL oldu. Ben tercih listemde en başa SBL yazdım sayısalım cidden berbat yüzdelik dilimim 15 ama yeni açıldığı için henüz belirli bi dilimi yok okulun. Sözele bayılırım tarih olsun türkçe olsun yabancı dilim de iyidir. Sizce bu okulu kazanabilir miyim? Cidden çok istiyorum ileride hukuk okumak istiyorum başta olmazsa nakillerden falan olabilir mi?

    YanıtlaSil
  24. Ben de onu size sordum iste puanim yuksek sblye mi gidim yoksa puanima uygun bir liseye mi

    YanıtlaSil
  25. Ben ilk tercihim olarak sbl yaptım ama matematik çok az ve bu liseden mezun olunca kazanma şansın düşük diyorlar bu arada sbl den öğretmen olunur mu?teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen cevap verin çok acil

      Sil
    2. Matematik her sene var ve sbl yi okuyarak tr ogretmenligi sinif ogrtmenligi vs olunabilir bndde bu sene sbl ye gidicem hayirlisi

      Sil
  26. MERHABA BEN BU SENE YALOVA SOSYAL BİLİMLER LİSESİNİ KAZANDIM SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ HAKKINDA FAZLA BİLGİM YOK BİRAZ BİLGİLENDİRİRMİSİNİZ?

    YanıtlaSil
  27. sbl den matematik öğretmeni olarak mezun olma olasılığı nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Matematik Öğretmenliği bölümünü kazanmaktan bahsediyorsunuz. Bunun için doğru tercih olmayabilir ama bir çok üniversitenin Matematik bölümünün puanları düştü (diye biliyorum(. Bu doğrultuda şansınız olabilir.

      Sil
  28. Sbl hazirlik sinifinde tablet veriliyormuuu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır verilmiyor. Bu yıl 9. sınıfların durumu da belirsizliğini koruyor (şahsi kanaatim).

      Sil
  29. Ben sinema ve televizyonculuk okumak istiyorum bu liseye gitmem doğru olururmu lütfen biri bana yardımcı olsun acil lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu bölüm için en ideal lise SBL'lerdir

      Sil
  30. Ben 8 . Sınıfa yeni gecicem ama manisa sbl ne gitmeyi düşünüyorum 2013 2014 puanı 390 san ken Şimdi 417 puan olmuş nasıl oluyor bu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puanların artmasında ınav sisteminin değişmesinin etkisi olabileceği gibi, o okulu tercih edenlerin yüksek puan alması da etkili olbilir. okulunuz rehberlik servisinden ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

      Sil
  31. Merhaba ben istanbul sosyal bilimleri kazandim nakil yoluyla,ama şunu çok merak ediyorum hazirlikta matematik turkce dersleri kac saat goruluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce: 20
      Türkçe: 4
      Matematik:3
      Almanca:4
      Beden Eğitimi: 2

      Sil
  32. Sbl hazirlikta kac saat ders goruluyor gunluk olarak

    YanıtlaSil
  33. merhaba.Ben Anadolu lisesi öğrencisiyim ama 10.sınıfta sosyal bilimler lisesine geçmek istiyorum.Geçebilir Miyim ???

    YanıtlaSil
  34. merhaba ben 10.sınıf ögrencisiyim anadolu lisesindeyim şuan bu sene bize eger kontejjan varsa istedigimiz okula geçebilicegimizi söylediler sosyal bilimler lisesine geçiş yapmak istiyiyorum böyle birsey mümkün mü lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu yıl itibariyle taban puan farkı gözetmeksizin okullar arasında geçiş yapılması mümkün. Yalnız SBL harici bir okuldan SBL'ye geçişte İngilizce yeterlilik sınavına tabi tutulursunuz. Nakil yapacağınız okulun idaresine ulaşırsanız ayrıntılı bilgi elde edebilirsiniz.

      Bu sınav normal şartlarda standart ortaöğretim eğitiminini üzerinde bir yabancı dil bilgisini gerektirir. Bilginize..

      Sil
    2. Ben doktor ve avukat olmak istiyorum gitmem uygun olurmu

      Sil
    3. Avukat olabilirsiniz ama bildiğim kadariyla sbl esit agirlik ve sozel doktorluk ise sayisal bir meslek oldugu icin fen lisesi daha uygun olur

      Sil
  35. ben ileride tarih bilimcisi olmak istiyorum acaba sosyal bilimler benim için en uygun lise olur mu? yoksa başarılı bir öğrenciyim iyi bir anadolu lisesinemi gideyim ben kayseride turuyorum ayrıca buranın en iyi SBL liseside evimize çok yakın ne yapayım sizce

    YanıtlaSil
  36. Yabancı dil (ingilizce) ve inkilap,türkçe derslerim güzel. SBL'ye gitmem doğru olur mu? Anadolu lisesi de düşünüyorum. Yardım ederseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence oldukça ideal bir tercih olur. İletiyi okuduysanız arasındaki farkları görebilirsiniz.

      Sil
    2. SBL puanları kaç? Bu sene sınava gireceğim. SBL okuduktan sonra tarih hocası veya sosyal bilimler hocası olmak istiyorum. SBL mi? Anadolu lisesine mi gitmeliyim? Hangisi daha doğru olur?

      Sil
  37. Merhaba, Bende Sosyal Bilimler lisesine gidiyorum. Ben okulumdan memnunum fakat bu nakil puanları 400"le alan okul 332"ye kadar düştü ben ne yapmalıyım okulumu değiştirip daha düşük puanlı anadolu lisesine mi gitmeliyim yoksa okulumda devam mı etmeliyim bana bir fikir verbilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okulun taban puanı düşse bile nakille gelen öğrenciler sebebiyle kalitesi düşmez, diye düşünüyorum. Nakil sürecinde olumsuz bir çok şey görünüyor ama pire için yorgan yakmaya değmez.

      Sil
  38. Ben nevsehir merkez anadolu ogretmen lisesi cemil meric sosyal bilimler lisesi oldu ben doktor yada avukat olmak istiyorum sbl secmem uygun olurmu lutfen yanitleyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorluk için fen liselerini veya Anadolu Liselerini tercih etmenizde fayda görüyorum. Lakin hukuk fakültesine giden yolda SBL'ler ideal bir seçimdir.

      Sil
  39. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  40. benim kafam çok karışık aslına bakarsanız benim en büyük hayalim iyi bir yazar olmak ve adımı duyurmak fakat bunun garantisi olmadığı için sbl'den mezun olup hangi bölümleri alabilirim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TM ve Sözel puanla öğrenci alan bölümlere hazırlanabilirsiniz.

      Sil
    2. Bu bolumler nelerdir?

      Sil
  41. Benim oturduğun yerdeki anadolu öğretmen lisesi fen lisesine dönüştü bu yüzden ben de oraya gidiyorum fakat sözelim çok iyi olduğu için ilimizdeki SBL'ye gitmek istiyorum nakil işi mümkün mü?

    YanıtlaSil
  42. Hazırlık sınıflarında sınıfta kalma var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Yabancı dil ve Türkçe dersleri zayıfsa kalma ihtimali doğuyor.

      Sil
  43. Hukuk istiyorum ve benim teog puanım şuanlık 448 Ankara sosyal bilimler lşsesine gitsem uygun olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence iyi bir okul. taban puanını kontrl edin derim

      Sil
  44. bu okullarda okuyanlar ileride hangi meslek sahibi olabiliyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle hukuk, uluslararası ilişkiler, kamu yönetimi, siyasal bilimler, pdr, işletme, iktisat gibi bölümlere yöneliyorlar.

      Sil
  45. bu liseye gidenler hangi meslek sahibi olabiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık okul türlerine göre katsayı hesaplaması yapılmadığı için her türlü liseden, her türlü yükseköğretim kurumuna hazırlanmak mümkün. Yine de okulda alınan derslerin, öğrencinin YGS-LYS hazırlığı aşamasında önemli bir faktör olduğu düşünülürse, SBL'lerden Sözel ve Eşit Ağırlıklı bölümlere tercih yapacaklar daha avantajlı oluyor. Bizim okullarımızda öğrencilerin genel eğilimi Huku, uluslararası ilişkiler, ikti,sat, işletme, Sözel ve eşit ağırlıklı öğretmenlikler en çok tercih edilenler.

      Sil
  46. puanı diğer liselere göre düşük mü ?

    YanıtlaSil
  47. gerçekten işin içinde çok matematik varmı(sbl de çok matematik varmı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matematik her sınıf seviyesinde var ve belirleyici derslerden biri. zorlanacağını düşünüyorsan Sosyal Bilimler lisesi iyi bir tercih olmayabilir.

      Sil
  48. Sbl bitirdikten sonra hukuk alaninda okuyacaksam üniversite ye gitmeden önce staj görecekmiyim hakim olmak istiyorum

    YanıtlaSil
  49. Sbl yi bitirdikten sonra hukuk alaninda okuyacaksam üniversite ye gitmeden önce staj görecekmiyim

    YanıtlaSil
  50. herhangi bir sosyal bilimler lisesinden başka bir sosyal bilimler lisesine puan gözetmeksizin sadece o seneki sınıf ortalamanız iyiyse örneğin takdir aldınız, geçiş gerçekleşir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidilecek okulun kontenjanı olup olmamasına bakılır.

      Sil
  51. SOSYAL BİLİMLER LİSESİNDEN KOMİSER OLUNURMU LİSEMİZ KAPANACAK ORAYA NAKİL OLMAK İSTİYORUM OLUNURSA NAKİL OLACAM ACİL BİLGİ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nakil başvurusunuz şimdiki okulunuzdan yapabilirsiniz. Elbette gitmek istediğiniz Sosyal Bilimler Lisesinin kontenjanı müsaitse.

      Seçmeyi düşündüğünüz mesleğin sınav şartlarını iyi öğrenmenizi tavsiye ederim. Bildiğim kadarıyla SBL'den mezun olmanın bir sakıncası yoktur.

      Sil
  52. Mesale ben tercih yaptim bir liseye ama punimin tam yetmedigi bir sbl ye nakil olmak istiyorum bu mumkun mu nakiller bu sene kalkti diyorlar dogru mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. An itibariyle nakillerde taban puan ve kontenjana bakılıyor. Okulunuzdan ve geçmek istediğiniz SBL yönetiminden kesin bilgi alabilirsiniz.

      Sil
  53. Ben ordu imkb sbl hazırlık sınıfı öğrencisiyim. Eğer hukuk siyaset yabancı dil gibi tm bölümü istiyorsanız tam olarak gelmeniz gereken okul bu okul. Okulumuz bu sene anadolu öğretmen lisesinden sblye dönüştürülmüş bir okul öğretmenleri gerçekten çok güzel. 2almanca öğretmenimizde almanyada yaşamıs ing öğretmenlerimiz gercekten deneyimli alanında başarılı öğretmenler sürekli yurt dışından öğrenci alıyoruz biz de azerbaycan gurcistan gibi okullara misafir gideceğiz geçtigimiz haftalarda estonyalı yürüyen adamı görmüssünüzdür okulumuza da geldi bire bir konuşma imkanlarımız oldu matematik ogretmenlerimiz okulun önceden aöl olması nedeniyle onlarda cok iyidir okul idarecileri bize cok duskun her istedigimiz oluyor neredeyse okulla ilgili etkinlikleri sayfamızdan bakabilirsiniz okulumuzun 2 dezavantajı var birinicisi okul efirli koyunde yani merkeze 5 10 dk anayola uzak kaliyor ama yukari dolmuslar cikiyor digeriyse aöl ögrencileriyle aynı okulda okumamız nedeniyle bizden asırı nefret ediyorlarben yurtta kalıyorum sürekli tartisiyoruz ama eger gelmeyi dusunurseniz bi iki sene icerisinde hic bir sorun kalmaz. İlla bizim okula gelin demiyorum fakat sbl ye gidecekseniz cok arastirin mutlakaiyi bir okul secin yazık etmeyin kendinize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklayıcı bilgiler için teşekkür ederiz

      Sil
  54. eşit ağırlık var mı ? Bir tek sözel mi ? lütfen cevap verin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisine de uygun eğitim alabilrisiniz. SBL'lerde alanlara ayrılma yok. Tüm öğrenciler 5 sene boyunca tek bir programa tabi oluyorlar. Genel liselerin eşit ağırlık bölümlerine yakın bir oranda dersler var. Bunun yanında hazırlık olmasını da göz ardı etmeyin

      Sil
  55. Öncelikle iyi gunler benim size sormak istedigim soru :puanimin yetmedigi bir liseye nakil olabiliyormuyuz?ve nakil donemleri tumm yil boyunca oluyormu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nakil imkanı tüm yıl boyunca devam ediyor ama nakil olurken taban puan ve kontenjana dikkat ediliyor.

      Sil
  56. Merhaba ben teog dan 430 puan aldım ve anadolu liselerine gitmek istemiorum iyi fen liselerinede puanım yetmior sosyal bilimlere gitmelimiyim ing cem kötü fakat sözelim çok iyi matematigim fln da iyi ne yapmalıyım gidersem hazırlıkta fln ing ceyi yapamssam die korkuyorum kalırsam fln die lütfen cevap verin !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Hazırlık sınıfında İngilizce'ye çalışmaktan çekinmemelisiniz. Çünkü koca bir yıl boyunca sorumlu olacağınız dersleri bir elin parmaklarını geçmiyor. Şu an İngilizceniz kötü olsa bile hazırlık sınıfında alacağınız eğitimle düzelebilir. Bu size bağlı bence.

      Yerinizde olsa SBL'yi ilk tercih olarak düşünürdüm

      Sil
    2. Pekı bılıomıunuz hazırlıkta ıng ce nelerden baslatılıor lütfen cvp verın

      Sil
    3. Ben de Sbl öğrencisiyim bu yıl 9 a geçtim bizim okul gerçekten bana kabus oldu ama ingilizce en baştan başlatılıyor bizim sınıfta ingilizcesi kötü olanlar vardı şimdi süper konuşuyorlar

      Sil
  57. merhaba ben de sbl ye gitmek istiyorm ama çok kararszm . ileride hukuk okumak istiyorm ama kararm değişirse diye korkuyorm . hangi liseyi okumam gerektiği hakkında çok kararaszm anadolu lisesinide istiyorm ama bir türlü karar veremyrm sizce ne yapmalıym gebze kanuni yi istiyorm o olmazsa da izmit atılımı istiyorm ama çok kararszm ????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Gitme ihtimaliniz olan okulları fırsatınız ölçüsünde gezin. Bu sizin kararınızı olumlu veya olumsuz yönde etkileyebilir ve boylelikle kararsızlıktan kurtulabilirsiniz.

      sosyal bilimler tercihi, eğer fen matematik gibi bir eğiliminiz yoksa size bir şey kaybettirmez. Bence SBL'yi tercih etmede tereddüt etmeyin

      Sil
    2. Ben bu yıl sekizinci sınıfa geçeceğim hayalim yazar olmak bizim evimizin karsisina kanuni sbl acildi ama ben cok kararsizim onume hedef koymak istiyorum ama fen lisesi mi sbl mi karar veremiyorum lutfen yardim edin sbl ye iyi diyen de var kotu diyen de var cok merak ediyorum acaba nasil bir lise diye ama ya kotu cikarsa diye korkuyorum onumdeki bir yilda gercekten sizin vericeginiz cevaplar cok yardimci olacak lutfen yardim edn

      Sil
  58. merhaba ben geçen sene sosyal bilimleri kazandım ama hazırlık sınıfında kaldım ve anadolu lisesi 9. sınıfa nakil yaptırmak istiyorum bu konu hakkında bi bilginiz var mı şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  59. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  60. Bakın şöyle anlatayım size,ben de aynı şekilde kararsızdım ve çevremdeki herkes fen lisesine gitmemi istiyordu.Sonra ben sbl seçtim,ve şuan 9. sınıfa geçtim.Çok iyi bir ingilizce ye sahibim.Asla bir sene hazırlık da kayıp olmamalı sizin için.Herkes öyle düşünse de biliyoruz ki ilerde ingilizce hepimiz için şart olacak,mesleklerimizde de yükselmemiz ve rakiplerimizi geçmemiz için bir koşul..Sadece ingilizce değil almanca eğitimi de görüyoruz,bu da çok iyi bence.Öğretmenleri de gayet kaliteli,nedeni ise normal bir liseye öğretmen sadece bir sınavla girerken,sosyal bilimler ve fen liselerine öğretmenler kendi aralarında ikinci bir sınava girerek seçiliyorlar.Kötü olmalarına imkan yok.Başka bir neden ise şu:kolay bir eğitim yok.Yanlış anlamayın bu gayet güzel bir şey,çünkü eğer kolay bir eğitim istiyorsanız sıradan bir liseye gidip bütün bir sene boyunca esnek bir eğitim görürsünüz.Ama unutmayın ki biz üniversiteye girmeye çalışırken yarışacağız,çok çalışan mı geçecek çok eğlenen mi? Hukuk okumak istiyorum ben de,hakim olmak istiyorum.Bu konu size kalmış tabi ki.. :)

    YanıtlaSil
  61. Meraba ben anadolu lisesi ve sosyal bilimler liseleri arasında kaldım puanım 455. Ne yapacağımı bilmiyorum. İleride ne olmak istediğim hakkında hiçbir fikrim yok. Türkçe,inkilap,yabancı dilim çok iyi. Bunun yanında fen bilgilerim de çok iyi. Matematik le de iyi ama mükemmel denilecek kapasitede değil ama yapabiliyorum tabi. Bu yuzden çok kararsızım. Aydın sosyal bilimleri tercih edersem ve ileride sayısal isteyip pişman olursam çok kotu olur. Şimdiden geleceğim hakkında karar vermek de çok zor lütfen bana yardım edin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı sosyal bilimler liseleri sayısal isteyen öğrenciler için sayısal sınıf acıyor diye biliyorum

      Sil
  62. merhaba ben bu sene 8.sınıfı bitirdim ve bu sene hukuk okumaya karar verdim idealimdeki lise tutmuyo ama nakil olarak girme ihtimalim var aynı zamanda bu anadolu lisesi fakat sbl de düsünüyorum.matematik dışında bütün derslerim çok iyi ama matematikten nefret ediyorum bile diyebilirim.ingilizcem çok iyidir.kendi şehrimdeki sbl tutmuyo orayada nakillerle belki girerim ama başka şeh,rdeki sbl tutuyo orayda gitme ihtimalim var.bide bahsettiğim sbl yeni açılmış çok güzel bi okula benziyo ama henüz mezunları yok kısacası napacağıma karar vermedim mezunu olmayan bi okulda gitmek istemiyorum bilgi verirmisiniz bide mesela sblden andaolu lisesine gcebilirmiyiz veya andolu lisesinden sbl ye gecebilirmiyiz acil cevap verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım geçebiliyor istediğin gibi ama Sbl ye geçerken dil sınavına tâbi tutuluyorsun

      Sil
  63. merhaba mersin sbl nasıl bir bilginiz varsa paylaşırsanız çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  64. merhaba mersin sbl nasıl bir bilginiz varsa paylaşırsanız çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  65. Merhaba Manisa SBL hakkında bilgi verebilecek var mı? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  66. hazırlık da kalınabiliyo mu yani hazırlığı veremesek okuldan mı atılırız atılırsak ne olacak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırlıkta kalınabiliyor. Böyle bir seçenek var. Sınıf tekrarı yapıyorsunuz.

      Sil
  67. Bn eskişehir sosyal bilimleti istiyotum ve 4 puanım eksik ama yüzdelik dilimim 15 girebilir miyim sizce acil cvp verin lütfen bugün belli olması gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence gidersin giremezsen de sene başında oraya nakil istersin

      Sil
  68. Merhaba ben çevirmen olmayı düşünüyorum bunun için SBL lisesi uygun mu ?

    YanıtlaSil
  69. merhaba ben mühendis olmak istiyorum ama eşit ağırlıkçıyım sbl ye gitmelimiyim

    YanıtlaSil
  70. merhaba ben otomobil mühendisi olmak istiyorum ama eşit ağırlıkçıyım sbl ye gitmelimiyim

    YanıtlaSil
  71. mf seçemiyoruzmu kimya biyoloji ve fizk yok

    YanıtlaSil
  72. SBL DE sayısal bir sınıf varmı veya açılacakmı ve de sayısal zeka olan bir çocuğun buraya gitmesi doğrumu (bn 8.sınıfı bitirdim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda tüm okullarda 9 ve 10'da aynı dersler var. Ancak 11-12'de farklılık oluşuyor. 11-12'de SBL'lerde Sayısal ders olarak sadece matematik var. Alan/Dal seçme olayı yok.

      Sil
  73. Sosyal bilimler lisesinden yabancı dilden giderek tercüman olur mu ayrıca alan seçme falan yok deniliyor nasıl oluyor bu olaylar anlatabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal Bilimler Lisesinde hazırlıkta yoğun bir ingilizce ders programı var. ondan sonraki süreçte diğer okullar gibi. Aslnda ders sayısı olarak dezavantajlı.

      Sil
  74. SBL de fen dersleri az mı veriliyor ve mezun olduktan sonra TIPPI kazmak çook mu zor ?

    YanıtlaSil
  75. acil yardımmm türkçem inkılapım ve matemetiğim çok güzel ingilizcem berbat teogta yarıya yanlış yapmıştım
    şimdi savcılık istiyorum ama ilerde tıp eczacılık olarak fikrim değişebilir sbl şehir merkezine çok uzak ilk yıl ingilizce olduğu için ingilizcem kötü olduğu için sınıgta kalabilirim düşük bir ihtimalle sizce sbl ye gitmelimiyim acil yardım phlisssss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Eğer ilerleyen yıllarda Sayısal tercih yapma ihtimaliniz varsa SBL sizin için doğru tercih olmayabilir.

      TEOG'da İngilizce notunuzun yeterince iyi olmaması hazırlık sınıfını KESİNLİKLE başaramayacağınız anlamına gelmez. Eşit ağırlık puanıyla öğrenci alan hukuk fakültesi gibi okullar için en ideal okullardan biri SBL'lerdir. Tavsiye ederim.

      Sil
  76. acil yardım türkçem matematiğim ve inkılapım çok iyi ingilizcem berbat teogda yarı yarıya yanlış yapmıştım
    şimdi savcılık istiyorum ama ilerde tıp eczacılık olarak fikrim degişebilir sbl şehir merkezine çok uzak ilk yıl ingilizce olduğu için ve benim ingilizcem kötü olduğu için sınıfta kalabilirim düşük bir ihtimalle benim puanım 420 sbl 410 sizce gitmelimiyim acil yardımmm phliss

    YanıtlaSil
  77. meraba ben 2015 teog öğrncisiyim lise tercihi yapacağım puanım çok iyi deil sosyal bilimleri istiyorum ama ingilizcem kötü işletme istiyorum sayısal mı eşit ağırlıkmı seçcem ( ingilizce berbatt :( )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      İngilizceyi başaramayacağınızı düşünüyorsnız SBL doğru bir tercih olmayabilir. Anadolu Lisesini tercih etmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  78. ben ingilizce öğretmeni olmak istiyorum ama matemetiğimin de biraz olmasını istiyorum çünkü ilerki sınavlarda çok ıse yarıyo yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  79. ben ingilizce öğretmenliği ve rehber öğretmenliği arasında kaldım puanım 478 sbl NİN PUANI 428 ikilemdeyim şuanda ingilizce öğretmeni olmak için anadolu lisesinemi gitmeliyim yoksa SBL ndende ing ört olabilirmiyim yardımcı olurmusunuz lütfennnn

    YanıtlaSil
  80. merabalar ben sayısalcı bi öğrenciyim ama hukuk okumak istiyorum bu yüzdende sosyal bilimler lisesine gitmek istiyorum ingilizcem çok iyi değil ama lisede düzelteceğime eminim sizce sosyal bilimler lisesine gitmek isteyerek doğru bir tercih mi yapıyorum

    YanıtlaSil
  81. matemetik öğretmenliği için uygun bir lisemi sbl sizce????

    YanıtlaSil
  82. merhaba ben 427 puan aldım ve benim gitmek istediğim sbl nin puanı 437 gitme olasılığım nedir

    YanıtlaSil
  83. merhaba ben 427 puan aldım ve benim gitmek istediğim sbl nin puanı 437 gitme olasılığım nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir. Geçtiğimiz yıl nakillerde ne kadar düşmüş?

      Sil
  84. şanlıurfa zehra2 Ağustos 2015 02:14

    ya bıde şu matematık turkçe bıde sosyal bılgıler dersının 6. ve7.sınıftaklı yıl sonu ortalaması en az 4 olması gerelıyomuş bn 8. sınıfa geçtım ama 7. sınıfta kı matematık yıl sonu ortalamam 67.50 ama turkçe ile sosyal iyi aCABA şanlıurfa sosyal bılımler lşısesıne gıdebılrmıyım ılla 4. mu olması lazımmmm lutfen cevaplayınn

    YanıtlaSil
  85. Merhaba, ben fen lisesinden sosyal bilimler lisesine geçersem hazırlık sınıfından mı başlarım, yoksa bulunduğum sınıftan mı devam ederim?

    YanıtlaSil
  86. Okulumda Sözel alan açılmadı şehirde sözel alan olan tek okul sosyal bilimler lisesi ben anadolu lisesinden sosyal bilimler lisesine geçiş yapabilir miyim?

    YanıtlaSil
  87. Öncelikle ben bu yıl teoga giricem ingilizcem iyi en yabancılarla falan da konusabiliyorum turkcem de iyi sosyal dersim yani tarih pek iyi degil ezberlersem yapabiliyorum ama matematigim iyi degil oyle cok berbatta degil yani yine de karneme 5 olarak dusurebiliyorum yani bu durumda Sbl secmem dogru bir karar olur mu? Lutfen yanitlayin

    YanıtlaSil
  88. mrb ben aslı. imkb sosyal bilimler lisesini kazandım ama çok kararsızım beni üzen şey 5 yıl oluşu tüm arkadaşlarım 4 yıl okurken benim 5 yıl okumam beni üzüyor. ne yapmalıyım sizce bu lisede kalıyım mı yoksa nakil mi alsam lütfen yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  89. peki hicmi syıldan olan bir meslek olamıyosun

    YanıtlaSil
  90. peki hiçmi sayısaldan bir meslek olamıyomuyuz

    YanıtlaSil
  91. Kardesim bu sene hazırlık okuyacak
    Hazırlıktan sonraki senelerde sayısal dersleri göre bilecekmi örn biyoloji fizik vs gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnızca 10.snıfta biyoloji,fizik ve kimya 2 saat

      Sil
  92. 11. sınıf Sbl öğrencisi olarak gelecekte saygın, mutlu, rahat bir birey olmak isteyen öğrencilere şiddetle tavsiye ettiğim okul. Eğer idealist bir kişiliğiniz varsa gözünüzü bile kırpmayın. Okullardaki asıl amaç "Geleceğin elit yöneticileri" ni yetiştirmek.

    Boş beleş okumazsanız tabii ki..

    YanıtlaSil
  93. Arkadaslar bn daha yenı liseye gectim yanı sosyal bili lere sizce nasıl bır okul yatılısı guzel mi cok ustune gıdıyorlar mı

    YanıtlaSil
  94. Ben sözel deraleri hic sevmiyorum ama sbl yi kazandim napiyim yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sayısalım ama sbl yi kazandım.Merak etme bence hazırlık okumak bi avantaj. Ben bu soruyu müdür yardımcısına sormuştum 10. Sınıfa kadar nakil isteme hakkı varmış 10.sınıftan sonra tamamen her şey sözel oluyormuş bende 10. Sınıfta nakil istemeye karar verdim

      Sil
  95. Ben sözel deraleri hic sevmiyorum ama sbl yi kazandim napiyim yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  96. Lütfen cevap verin.Ben psikolog olmak istiyorum.. Bir sbl ye gitsem.Oradan fen ve edebiyat fakültesi psikoloji bölümü kazanma şansım ne kadar?

    YanıtlaSil
  97. Lütfen cevap verin.Ben psikolog olmak istiyorum.. Bir sbl ye gitsem.Oradan fen ve edebiyat fakültesi psikoloji bölümü kazanma şansım ne kadar?

    YanıtlaSil
  98. merhaba sbl'nin zorluk seviyesi kaç çok mu zor yoksa orta zorluktamı ve ben ticaret lisesindeyim istediğim lise 281'den yüksek olanları alıyor ve ingilizce türkçe sınavı yapıyorlar ingilizce kursuna gitsem ve çalışsam sizce kazanma şansım olur mu lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuldan bilgi alsanız daha iyi olur. Her okul kendisi sınav yapıyor. Zorluk derecesi değişebilir.

      Sil
  99. Hazırlıkta hangi dersler oluyor bilen var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce- 20
      Matematik- 3
      Türkçe- 4
      Beden Eğitimi- 2
      Almanca-4

      Sil
  100. mrb bn bu sene 8. sınıf ogrencisiyim türkçem ve matematigim iyi fakat ingilizcem ve sosyalim iyi degil sizce bu sene tercihlerimde sbl secersem benim icin ıyı bi tercih olur mu? lutfen acil yardm edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni ben kesinlikle seçmelisin hazirlikta saten sil baştan ingilizce var başlarda zorlanacaksin ama alisicaksin. Bu senin ingilizceni gelistirmen icin iyi bir şans . kesinlikle seç .ben bi sosyal bilimciyim artik ingilizcem iyi. Hazirlik değerlendirmek icin iyi bir şans. Senden üst dönemler diyceklerki hazirlikta çalısilir mi ama sen çalisicaksin cunku o senenin bosuna gitmesini istemesin dimi. +1 seneyi iyi değerlendir kendine ayir

      Sil
  101. Ankara sbl mi yoksa aksaray sbl mi daha iyi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'daki hangi SBL? 5 tane SBL var.
      Mehmet Kaplan SBL en eskisidir ve bildiğim kadarıyla daha yüksek puanlı ve daha başarılı bir okul.

      Sil
  102. Su hazirlik sinifi icin seviye tespit sinavi nedir bileniniz varmi

    YanıtlaSil
  103. Haırlık sınıfında hangi derslerş görüyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce
      Matematik
      Türkçe
      Almanca
      Beden eğitimi

      Sil
  104. Benim hedefim en iyi anadolu liselerinden biriydi fakat dikkatsizlik gibi hatalar sonucu şu an puan 444
    Fen hariç bütün derslerim iyi kendi seviyemde anadolu liselerine mi gitsem SBLye mi ayrıca inkılabım da çok iyi yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  105. Benim hedefim en iyi anadolu liselerinden biriydi fakat dikkatsizlik gibi hatalar sonucu şu an puan 444
    Fen hariç bütün derslerim iyi kendi seviyemde anadolu liselerine mi gitsem SBLye mi ayrıca inkılabım da çok iyi yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  106. Meraba.Ben 8. Sınıfa gidiyorum.Hangi liseye gideceğim konusunda kararsizim.Türkçe öğretmeni olmak istiyorum.Sizce SBL nasıl bir secim olur benim için.Hazırlık okumayı kayıp gibi giriyorum.Sonuçta 1 yıl kayıp. Yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
  107. Sbl lisesindeyim hazırlık bittikten sonra nakil yaptıra biliyormuyuz

    YanıtlaSil
  108. Sbl lere, hazırlık gibi bir sınıfın olduğu okullara dil sınıfı açmayan bir mantıkla bu iş olmaz

    YanıtlaSil
  109. Sbl lere, hazırlık gibi bir sınıfın olduğu okullara dil sınıfı açmayan bir mantıkla bu iş olmaz

    YanıtlaSil
  110. Merhaba ben 8. Sınıf ogrencisiyim matematik hariç bütün derslerin güzel psikoloji okumak istiyorum SBL ler bunun için iyimidir sizce Yalova SBL ye gitmelimiyim

    YanıtlaSil
  111. Merhaba ben bir sbl de okuyorum 9.sınıf öğrencisiyim ve çok istedim .Sbl nin dezavantajı hiç yok bazilari +1 yili dezavantaj olarak görüyor ama hiç de değil o +1 yıl ingilizce ile geçiyor nerdeyse 5 ders var.beden,matematik ,20 saat ingilizce,fransızca, türkçe derslerimiz var.o +1 yıl sizin diğer öğrencileri geçebilmenizi sağlıyor . mesala ben ingilizcemi teogda atmıştim ve 10 doğru 10 yanlış yapmıstim am simdi ingilizcem cidden cok iyi.diger okullara kiyasla sinavlarimiz daha zor bizi zorluyo diğer okullarin yazilisi bize kolay geliyor. Herkesin aksine ben sbl yi ayrıcalık olarak görüyorum. Sbl de 2.senem ve mezun olarak ta sbl de okumak istiyorum

    YanıtlaSil
  112. Merhaba ben 7. sınıf öğrencisiyim ama şimdiden Liseyi dert edindim benim sosyal, türkçe, ve yabancı dilim fen ve matematikten daha iyi durumda bu yüzden sosyal bilimleri istiyordum ama yorumları okudum ve matematik ağırlıklı diye bir şeye rastladım ileride hukuk değilde üniversitede uluslararası ilişkiler okumak istiyorum bu lise acaba benim için uygun olur mu? ayrıca hazırlık sınıfı zorunlumu? ve dersleri ingilizce mi görüyoruz çünkü ben Antalya'da oturuyorum ve Antalya'da ki sosyal bilimlere baktım hepsinin yanında ingilizce yazıyordu son olarakta hangi yabancı dilleri görüyoruz ilerliyen sınıflarda osmanlıca seçmelimi yoksa zorunlu mu?

    YanıtlaSil
  113. Matematik
    Türkçe
    almanca
    İngilizce
    beden eğitimi

    YanıtlaSil
  114. Ben şu anda ELAZIĞ SBL de hazırlık sınıfı öğrencisiyim öncelikle merhabalar ben sbl lerin kötü lduğunu düşünmüştüm tabii ki yanlış düşünmüşüm şu anda bizim okul mükemmel bir eğitime sahip öğretmenlerimiz bile seçili olarak geliyorlar tıpkı fen liselerindeki öğretmenlerinin sınavla geldği gibi hazırlık sınıfını boş görmeyin çünkü büyük bir eğitim alınıyor hele ki İngilizceniz gelişiyor Saygılarımla

    Okan TATAR...

    YanıtlaSil
  115. Ben dil okumak istiyorum 8.sınıf öğrencisiyim buraya giderek tercüman olabilirmiyim ?

    YanıtlaSil
  116. Merhaba ben 8.sınıfım. ilk teogda inkilap 85 türkçe ingilizce 95 lakin matematikten 40 aldım. sbl sizce uygun mu bu durumda?

    YanıtlaSil
  117. Bende sosyal bilimler lisesinde okuyorum ve hazırlık sınıfındayım.Okulumuz daha 2 yıllık bu yüzden çevre halkının bilgisi yok.Bu çok can sıkıcı bir durum.Çünkü hangi okulda okuyosun diye sorduklarında aldığın tepkiler hiç hoş değil.Genellikle suratlarında bir acımışlık oluşarak "Anadolu lisesi tutmadımı?" diye soruyorlar.Yada "Boşa bir senen kayıp" diyorlar.Asla.Bu çok yanlış bir düşünce,ben mesela bu okula isteyerek geldim.Hazırlığı bilerek okumak istediğim için geldim.Sonuçta İngilizce her zaman lazım olucak.

    YanıtlaSil
  118. Ben sözel dersleri pek sevmiyorum yani tarihi filan ama hazırlığı da okumak istiyorum ayrıca biz sblden geçiş yaptığımızda başka liselerde tekrar 9. sınıftan mı başlıyoruz?
    lütfen cevaplar mısınız?
    TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
  119. ben 8.sınıfa gidiyorum ve msbl istiyorum msbl gitmek için maxsimum toplam kaç tane yanlış yapmam lazım lütfen beni bilgilendirin şimdiden teşkkür ederim

    YanıtlaSil
  120. Merhaba, ben de Sosyal Bilimler Lisesi öğrencisiyim. Ben de başta 5 yıl oluşundan dolayı tereddüt ediyordum fakat artık memnunum. O bir yıl benim için kayıp değildi, gayet de iyiydi. Eğer bunu sıkıntı eden arkadaşlarım var ise iyice düşünsünler, mutsuz olacaklarsa gelmesinler. Ama eğer bölüm olarak kendilerine uygun ise ve yabancı dile eğilimleri var ise bence Sosyal Bilimler Lisesi'ni tercih etmeliler.

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandıktan sonra gösterilecektir. İlginiz için teşekkür ederiz.